02/05/2018

Andželika Roška "Hauakaevaja"

nullteatris esietendus "Hauakaevaja" - lavastaja Irakli Gogia, osades Karl Edgar Tammi, Mira Gaydarova ja Kalev Kudu. Tutvustuseks üks lõiguke (mis täielikul kujul lavale ei jõudnudki):



Ei, loomulikult pole ma sitt. Lihtsalt ma pole millegagi silma paistnud. Alati olen rahuldunud sellega, et paistsin silma üldisel andetute ja juhmakate taustal. Sellest, et teised teevad vähe ja halvasti, järeldasin ma, et ma teen palju ja hästi. Aga nüüd haugun elu peale nagu koer kuu peale. Kui hale oli Cromwell, kelle plaanide teostumist segas liiv kusejuhas, kuid kui palju haledam olen mina, kelle plaanide teostumist pole seganud mitte miski!
Millest ma rääkisingi? Ah jaa. Ma olen näitleja. Mängin elus, sest laval mängin vähe. (Ootamatult.) Stopp! Stopp, intellektuaalse draama austajad! Oodake, enne kui tsiteerite Cocteau „Pühasid koletisi”: „Suur näitleja tegeleb oma kunstiga ainult laval. Halb näitleja mängib alati elus” - ja hakkate mind sildistama. Ärge ajage ebaõnnestujat segi halva näitlejaga! Mulle on kogu elu pinda käinud, et ma olen pidanud mängima sitta dramaturgiat ja alla suruma oma kriitilist suhtumist sellesse. Aga häid näidendeid pole mulle eriti osaks langenud. Täna mängitakse teatris – lõpuks! - „Hamletit”. Hamlet, see on roll, mida ma olen kogu elu mängida igatsenud... Roll, mis pani mind maalimisest loobuma ja tõi teatri juurde. Ja täna mängin ma... hauakaevajat. Lõbus, eks ole? Te ootate minult hoopis midagi muud... Kas pole?




No comments:

Post a Comment