09/04/2015

Vahtimise meistri vaateid ja vahtimisi

Rääkisin natuke Imat Suumannist (alates 25. minutist). Tegu on ajakirjandustudengite otsesaatena tehtud harjutustööga, nii et väiksed tehnilised viperused kuuluvad asja juurde. Minu jutu lõpust on mõte natuke pooleli jäänud - ma pidasin Suumanni fantaasiarikkuse all silmas seda, et kujutlusvõime on see, mis suudab võimalikult lihtsatest olukordadest välja võtta mida tahes ega vaja spetsiifilisi väliseid stiimuleid (nt erilist kohta); Andra Kirna tegelikult küsib seda liini kohe vestluses edasi ka.
Saate pealkiri pärineb minu kunagisest kirjutisest Imat Suumanni kohta (blogis ja pisut muudetuna Sirbis). Siin on võimalik ka ära õiendada mu tollane eksitus - Kesk-Prantsusmaal asuva Auvergne'i asemel (kus Monet küll samuti mitmeid kuulsaid pilte maalis) pidasin ma silmas tegelikult Monet' elukohta Giverny'd. Ja tõesti, Monet' ajal juba käisid rongid Pariisi ja Giverny vahet, raudtee läks läbi lausa Monet' aiast (tänapäeval on selle asemel autotee). 
Minu meelest väga tore, et selline saade Suumannist tehti ja saadi linti tema enda juttu oma loomingu kohta - näiteks see, mida Suumann nimetab enda juhanliivistumiseks, st tunne, et pildi peal nagu ei tohikski õieti midagi olla.

No comments:

Post a Comment